BRAȘOV – „TURISMUL ROMÂNESC: ÎNTRE IMPAS ȘI OPORTUNITATE”

BRAȘOV – „TURISMUL ROMÂNESC: ÎNTRE IMPAS ȘI OPORTUNITATE”

BRAȘOV – „TURISMUL ROMÂNESC: ÎNTRE IMPAS ȘI OPORTUNITATE”

Brașov – „Turismul românesc: între impas și oportunitate”- dezbatere publică care pune accent pe soluțiile de revenire a turismului în era post-pandemie

Seria evenimentelor dedicate revigorării turismului românesc și identificării de oportunități viabile pentru ca această ramură economică să reprezinte un procent crescut din PIB continuă cu dezbaterea de la Brașov – cel mai important oraș din regiunea de dezvoltare Centru, mâine, 2 septembrie, pe platoul din fața Cetățuiei de pe Strajă a Brașovului. Camera de Comerț și Industrie Brașov s-a alăturat organizatorilor, aducând plus valoare proiectului prin recunoscuta sa implicare in susținerea mediului de afaceri brașovean.

La nivel național, județul Brașov ocupă locul II, după județul Constanța, constituind cea mai importantă și frecventată zonă sub aspectul turismului cu caracter montan, concentrând totodată o mare diversitate de obiective turistice.

Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin CONAF împreună cu Alianța Pentru Turism au inițiat o serie de dezbateri publice, în marile centre turistice din țară, pentru a face o radiografie a problemelor actuale din domeniul turistic și a prezenta, public, o serie de măsuri venite să stimuleze acest sector.

Cristina ChiriacPreședinte CONAF, a declarat: “Turismul joacă un rol important datorită potențialului său economic și de ocupare a forței de muncă, precum și implicațiilor sale sociale și de mediu. Județul Brașov ocupa la sfârșitul anului 2019 locul 5 la nivel național în privința contribuției la Produsul Intern Brut. Cred că un sistem eficient de evaluare, un management al calităţii consecvent şi pe termen lung şi un sistem de informare acurat ar trebui să însoţească viitoarea dezvoltare a sectorului turistic, astfel încât ponderea turismului în PIB, la nivel național să crească simțitor. Avem nevoie de profesionişti bine pregătiţi şi motivaţi, relaţii comerciale orientate către consumatori, inovaţii şi procese de învăţare care să contribuie la dezvoltarea turismului în următoarea perioadă. “

“Vorbim mereu despre potențialul uriaș pe care turismul îl are și ne gândim la câteva orașe și zone, care atrag cei mai mulți turiști. Nu este suficient să avem natura încă sălbatică, locuri autentice, orașe istorice, trebuie să facem lucruri, să acționăm aliniat și punctual, să construim parteneriate public-private și să schimbăm mentalitatea de tip „la noi nu se poate”. România poate avea o strategie coerentă pentru creșterea ponderii turismului în economie și în promovarea țării noastre”, a declarat Dragoș Anastasiu, Președintele Alianței pentru Turism APT.

Deși am traversat o perioadă dificilă la nivel mondial, în care turismul a fost grav afectat de pandemie, în prima jumătate a acestui an,  sosirile turiștilor au crescut cu 52%, iar pe județe numărul de sosiri ale turiştilor în structurile de primire turistică a înregistrat valori mai mari în: Braşov (424.600 persoane), Municipiul Bucureşti (326.900 persoane), Constanța (198.900 persoane), Prahova (176.400 persoane), Bihor (169.700 persoane), potrivit datelor INS pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2021.

Pe țări, cele mai multe sosiri ale turiştilor străini cazaţi în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare au provenit din Germania (23.900), Italia (18.70), Franţa (12.700), S.U.A. (11.800) și Ungaria (9.800).

“Avem potențial turistic ridicat, însă este necesar să facem modificări structurale importante: prelungirea sezonului turistic pe litoral până la cel puțin 9 luni, măsuri de susținere și încurajare a mediului privat care optează pentru desfășurarea extinsă a activității, cât și îmbunătățirea calității serviciilor și personal calificat care să satisfacă și cele mai exigente cerințe. Anul 2021 este unul al incertitudinii post-pandemice, cu toate că s-au făcut pași de revenire la normalitate, totuși suntem sub umbrela unor semne de întrebare majore la nivel mondial. Trebuie avut în vedere că investiția în dezvoltarea industriei turistice, fie că vorbim de stimulente fiscale sau măsuri punctuale dedicate acestui sector, va genera plus valoare și venituri cel mai devreme în 2023. Ca urmare, cred că astăzi, trebuie concretizată o strategie viabilă care să contribuie peste 2-3 ani la creșterea ponderii turismului în PIB”, a concluzionat Președintele CONAF.

Proiectul “Turismul românesc: între impas și oportunitate” va continua pe 29 septembrie la Râmnicu Vâlcea, în octombrie la Suceava, în noiembrie la Cluj și București. Demersul vine în sprijinul operatorilor din turism şi servicii conexe, în vederea identificării de soluţii la problemele cu care aceştia se confruntă şi cu scopul poziţionării turismului românesc pe axa de dezvoltare sustenabilă. Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin subliniază că a iniţiat acest proiect naţional în contextul în care turismul, lovit crunt de criza coronavirus, caută soluţii pentru revenirea la normalitate.

Organizatori: CONAF, Alianța pentru Turism, Camera de Comerț și Industrie Brașov, Asociatia Nationala a Antreprenorilor,

– Parteneri: Școala de Business, Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, EXIM Bank

–  Sponsori: Do Security, Agricin, Salesianer, Radisson Blu,

–  Parteneri media: Antena 3 Constanța, Agerpres, Antena 3 Vâlcea, Ziarul News, EVZ, Capital, The Diplomat, Obiectiv Vocea Brăilei, Ziarul Bursa, Revista Cariere, Tranzit, Chindia Media, Money, Profit TV, Vocea Vâlcii, Litoral TV, Canal 33, Cluj Today, Brasov.net, La pas prin Brasov, NewsBv.ro, Transilvania360, Radio Brasov, MixTv, TvBv, Ultima Ora.